Dziś Internet jest potęgą. Robimy w sieci zakupy, rozmawiamy z klientami na drugim końcu Polski, omawiamy interesy, szukamy miłości. W sieci można dziś dosłownie wszystko. Aby jednak móc na tym zarabiać, aby nasz sklep online prosperował dobrze, aby pozyskiwać klientów w naszej firmie, podstawą jest odpowiednia witryna WWW. Niestety, nie wystarczy tylko stronę stworzyć. To tak naprawdę zaledwie początek wszystkiego. Najważniejsze jest to, aby wypromować ją w taki sposób, aby została ona zauważona przez potencjalnych klientów i zainteresowanych odbiorców.

Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron

Elementem priorytetowym, na jaki należy postawić jest pozycjonowanie stron. Jest to usługa oferowana przez firmy pozycjonerskie, które jest najbardziej skuteczną formą reklamy w postaci wypromowania naszej strony, która ze wszystkich dostępnych na rynku narzędzi jest najtańsza. Czym samo pozycjonowanie jest? To proces trwający dłuższy okres czasu, którego głównym założeniem jest podwyższenie rankingu strony w wynikach wyszukiwania. Nie można tego zrobić w jeden dzień, nie ma jednego magicznego sposobu, by strona www od razu znalazła się na pierwszych pozycjach w Google. Ten proces trwa długi czas i efekty można zobaczyć dopiero po kilku miesiącach. Celem pozycjonowania jest zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, co w konsekwencji przekłada się przede wszystkim na to, że zdobywamy potencjalnych klientów i odbiorców.

Kluczowym elementem wszystkiego jest dobre pozycjonowanie stron. Jeśli zostanie źle przeprowadzone, stracimy tylko czas i nasze pieniądze, a nie uzyskamy takiego wyniku, na jakim nam zależy. Trzeba więc zagłębić się nieco w szczegóły, by zrozumieć sam sens pozycjonowania i tego, co wpływa na pozycjonowanie stron.

Od czego zależy skuteczność pozycjonowania stron internetowych

Blisko 85% ruchu pochodzi z wyników związanych z wyszukiwaniem słów kluczowych, a więc określonych fraz. Cóż to oznacza? Jeśli czegoś szukamy, wchodzimy w Google i wpisujemy słowa, które nas interesują. Pojawiają się nam strony, które z tymi słowami właśnie są związane. Zwracamy uwagę zawsze na pierwszych kilka pozycji na liście, inne nas zupełnie nie interesują. Pozycjonowanie stron polega więc na tym, aby daną stronę jak najwyżej na tej liście umieścić. Jeśli na przykład interesuje nas weterynarz w mieście Poznań, naszą frazą jest z pewnością weterynarz Poznań lub weterynarz w Poznaniu. Po wpisaniu tych fraz, wyskakuje nam lista weterynarzy, którzy w mieście świadczą takie właśnie usługi. Aby nasza strona www była na pierwszych pozycjach, konieczne jest jej wypozycjonowanie na określone właśnie frazy. To, co stanowi klucz do pełnego powodzenia strony, to pozycjonowanie stron w oparciu o jak największą ilość fraz. Wiadomo, że każda fraza to kolejne koszty, ale im bardziej o to właśnie zadbamy, tym lepsze uzyskamy efekty.

Czasami lepiej jest najpierw zainwestować duże pieniądze, by potem móc cieszyć się z tego tytułu dużymi korzyściami. Prowadząc na przykład sklep ze zdrową żywnością, pozycjonujemy go na frazę ,,zdrowa żywność”. Jeśli osiągniemy pożądany efekt, znajdziemy się z tą właśnie frazą na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania pod tą frazą. Ale sama zdrowa żywność to nie jedyna fraza, którą ludzie wpisują, by takie miejsce ze zdrową żywnością poszukać. Można więc pozycjonować ten sklep i na inne frazy, takie jak na przykład zdrowe jedzenie, sklep ze zdrową żywnością, produkty bio i temu podobne frazy. Im ich więcej, tym większa gwarancja, że po wpisaniu danych, najczęściej używanych fraz, to klient na nasz właśnie sklep trafi i nasz wybierze do zrobienia zakupów. Potrzeba czasu, by osiągnąć upragniony efekt, ale jest on na pewno warty jego wykonania. Jeśli założymy sklep internetowy, a zupełnie nie postawimy na pozycjonowanie stron, nie możemy liczyć na to, że uda nam się coś osiągnąć, gdyż jest to mało realne do wykonania. Tylko dobrą i skuteczną reklamą jesteśmy w stanie cokolwiek osiągnąć.

Ile kosztują usługi pozycjonowania?

Tak naprawdę nie ma jednej, określonej kwoty, ile takie usługi kosztują, gdyż wszystko zależy od tego, jaką firmę wybierzemy, co chcemy osiągnąć, na ile fraz chcemy stronę wypozycjonować. Pozycjonowanie stron więc może kosztować nas zarówno 500zł, jak również i 5 000zł miesięcznie. Każdą ofertę należy rozważyć, każdą też należy przemyśleć. Pamiętajmy bowiem, że to właśnie od pozycjonowania zależy to, czy nasz sklep lub strona będzie miała klientów, czy też nie. Jeśli na przykład założymy sklep, ale nie postawimy na pozycjonowanie, skąd ktoś będzie miał do nas trafić? Internet działa podobnie, jak sklepy stacjonarne. Jeśli założymy sklep w lesie, a nie postawimy znaków, nie stworzymy ulotek – nikt tam przecież nie trafi. Tak samo wygląda kwestia pokazania się i reklamowania w Internecie. Jeśli chcemy być widoczni, musimy wskazać klientowi drogę. To jest rzecz najważniejsza i na niej właśnie powinniśmy w pełni się skupić, by móc cieszyć się w pełni tym, co możliwości Internetu nam jako przedsiębiorcom dają.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *