Galeria handlowa to miejsce o dużym natężeniu ruchu, dzięki czemu stanowi idealne miejsce na dochodowy biznes. Choć przychody mogą być naprawdę wysokie, wielu potencjalnych przedsiębiorców odstrasza wysoka cena najmu lokalu. Alternatywą może być wynajęcie stoiska handlowego, czyli niewielkiej powierzchni wyspy, która znajduje się w pasażu galerii handlowej. Taka lokalizacja sprawia, że stoisko zyskuje duży dostęp do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększenia sprzedaży i lepszych zarobków. Aby otworzyć własne stoisko, warto zastanowić się jednak nad profilem jego działalności. Jaki asortyment sprzedawać? Okazuje się, że istnieje kilka takich propozycji, które sprawdzają się w przypadku wysp.
Drobne usługi
Pierwszym z pomysłów są drobne usługi. Powierzchnia wyspy świetnie sprawdza się do tego celu. Co należy rozumieć przez to pojęcie? Może to być między innymi stoisko z dorabianiem kluczy, usługami manicure, sprzedażą biżuterii, a nawet udzielaniem porad prawnych. Przede wszystkim musi to być taki rodzaj usług, który nie wymaga dużego zaplecza ani przestrzeni do magazynowania produktów. Ważne również, aby usługa nie była czasochłonna, ale można było z niej skorzystać przy okazji wizyty w galerii. Może to być idealna oferta dla klientów, którzy odwiedzają galerię z członkami rodziny lub znajomymi, ale nie są zainteresowani zakupami odzieżowymi. Nowa, interesująca usługa może być dzięki temu konkurencyjna na rynku.
Polecamy:
- stoisko na perfumy https://kreo-market.pl/oferta/stoiska/
Sklep z kawą i herbatą
Innym pomysłem jest otwarcie punktu z kawą i herbatą. Stoły ekspozycyjne świetnie nadają się do przechowywania puszek i słoików z kawą i herbatą. Warto postawić na produkty dobrej jakości, których nie sposób zakupić w standardowych dyskontach. Mogą to być zatem kawy ziarniste czy herbaty liściaste o niecodziennych smakach. Doskonałym pomysłem jest mielenie kawy na miejscu. Uzupełnieniem asortymentu mogą być akcesoria takie jak: zaparzacze, ładne kubki, specjalne dzbanki, młynki do kawy i kawiarki. Produkty tego rodzaju przypadną do gustu nie tylko miłośnikom prawdziwej kawy, ale również osobom, które poszukują pomysłu na oryginalny prezent Warto w związku z tym zadbać o odpowiednie opakowania oraz papiery ozdobne do pakowania.
Sklep z biżuterią
Wyspa handlowa jest świetnym miejscem do sprzedaży biżuterii. Aby odpowiednio ją wyeksponować konieczne są meble sklepowe oraz szklane witryny. Można postawić na klasyczną biżuterię złotą lub srebrną albo na mniej standardowe rozwiązania. Ciekawą propozycję w ostatnim czasie stanowi biżuteria handmade, która jest oryginalna i niepowtarzalna. W tym celu można zatrudnić na stoisku osobę, która produkuje tego typu dzieła. W ten sposób zyskamy kompetentną osobę, która będzie miała wiedzę na ten temat. Dzięki temu będzie mogła opowiedzieć klientom o procesie produkcji i zachęcić ich tym samym do zakupu. Oryginalne, własnoręcznie wykonane kolczyki z pewnością przypadną do gustu klientom. Wzbogaceniem oferty może być usługa spersonalizowanej biżuterii, wykonywanej według pomysłu klienta. Aby realizować tego typu usługę, należy zaopatrzyć stoisko w odpowiednie półprodukty.
Kosmetyki
Kolejnym pomysłem asortymentu są kosmetyki. Można postawić na kosmetyki wybranej marki lub oferować szerszy wybór. Pierwsza opcja wiąże się nieodłącznie ze zestandaryzowanym wyglądem stoiska. Można też skonkretyzować stoisko po kątem pielęgnacji wybranej partii ciała, np. dłoni lub stóp. Dużą popularnością cieszą się w ostatnim czasie produkty naturalne, dlatego ciekawą alternatywą jest stoisko z kosmetykami produkowanymi z naturalnych produktów. Uzupełnieniem asortymentu, podobnie jak w przypadku kawy i herbaty, mogą być akcesoria pielęgnacyjne. Dopasowane do asortymentu stoiska: produkty do pielęgnacji włosów, dłoni, twarzy czy paznokci. Aby urozmaicić ofertę, warto zatrudnić na stoisku profesjonalistę, który może udzielić fachowej porady w zakresie pielęgnacji konkretnych partii ciała czy doboru poszczególnych kosmetyków. Taka propozycja na pewno zachęci klientów do zakupów.
Artykuły sezonowe
Niewątpliwą popularnością cieszy się sprzedaż produktów sezonowych. Aby asortyment był atrakcyjny dla klienta, należy przede wszystkim dbać o jakość produktów. co należy rozumieć przez artykuły sezonowe? To różnego rodzaju drobne upominki (np. z okazji świąt), ozdoby, torby na prezenty, kartki z życzeniami, papiery do pakowania. Asortyment często się zmienia, dlatego właściciel stoiska musi czujnie obserwować kalendarz. Największy ruch na stosiku obserwuje się w okresie bożonarodzeniowym. Nie może tam wtedy zabraknąć bombek, ozdób do domu, ale również oferty pakowania prezentów. W kolejnych miesiącach roku ruch może być mniejszy, ale to zależy od asortymentu, jaki oferujemy klientów. W ciągu roku nie słabnie przecież zainteresowanie na upominki okolicznościowe czy kartki z życzeniami. Nie brakuje również różnego rodzaju świąt: Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki i Ojca. Na każdą z tych okazji należy po prostu zadbać o dopasowany asortyment i ciekawą propozycję, a także wygląd stoiska.